15. desember 2014

Havreflarn

Hei på dere!

Nå nærmer julen seg med stormskritt, og endelig har jeg funnet en oppskrift jeg ville prøve ut.
Jeg har ikke linken direkte til der jeg sant den, men mener den er fra detsøteliv hvis jeg ikke tar helt feil! Jeg valgte å doble oppskriften siden jeg baker til oss, mamma og en venninne.

Havreflarn

1 egg
125g sukker
75g smeltet smør
100g havregryn

Pisk egg og sukker til eggedosis.
Bland i smør og havregryn.
Jeg brukte små lettkokte havregryn, men neste gang vil jeg nok ha i mer havregryn eller bruke storehavregryn. Men, dette er smak og behag. 
Sett røren på bakeplate med STORT mellomrom, bruk en t-skje. Jeg steikte 9stk pr brett. De siger mye utover. 
Steikes på 175grader, midt i ovnen i ca 10minutter. Følg godt med, det går fort fra gylden til svidd. 
Avkjøl litt på brett før de flyttes over på rist. 
Når kjeksene er kald , oppbevar de i en kakeboks. 

Håper det smaker!

---Rebecca Kristin---

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar